גלי ניר צילום - לוגו

עיצוב ב-AI
צילום פורטרטים
לאנשים וחיות מחמד

גריד ועימוד

גריד ועימוד

אי אפשר לעצב אפילו סטיקר פשוט בלי Grid – הוא נקודת המוצא של המעצב, ומביא לתוצאה הרבה יותר טובה. לדוגמה, ירחון צריך להיות מעוצב מההתחלה.

קודם כל נקבע הפורמט (רוחב וגובה), אחרי זה ה-Grid, והפעלת ה-Grid (העימוד).

בז'ורנל, בכל כפולות העמודים ה-Grid זהה. רצים עם אותו ה-Grid, אך כל פעם מפעילים (מעצבים, מעמדים את האלמנטים השונים בכל כפולה) אותו אחרת.

ה-Grid נשאר, ה-Layout משתנה בקומפוזיציה של האלמנטים. ה-Grid הוא נקודת מוצא המקלה על החיים.

 

גריד 1

צלבי החיתוך לא מגיעים עד הסוף כי בדפוס יש סטיות. הדפוס האיטלקי הוא הכי טוב בעולם ואין בו סטיות (כך אומרים…). לכן כדי למנוע סטיות ולכלוכים בפינות, משאירים קצת שוליים בצלבי החיתוך.

 

1. דבר ראשון – קובעים את השוליים. אין לזה חוקים.

מרגע שהשוליים מוגדרים, מחוייבים לדבוק בזה.

 

גריד 2

שוליים מינימליים 2 ס"מ, בשוליים יותר קטנים אלמנטים יברחו החוצה.

 

גריד 3

כאשר השולים משתנים. הכי מעניין.

 

גריד 4

עובי השוליים ורוחבם משתנה.

 

2. קובעים את רוחב הטורים של אותו עיתון.

הרווח בין טור לטור הוא לפחות חצי סנטימטר. בד"כ הרווח יהיה חצי סנטימטר.

צריך להיות רווח חצי סנטימטר בין קו העזר של הקיפול.

יש גם אלנטים כגון מספרי עמודים ומדורים, שהם אלמנטים קבועים – לא משנה מה הנושא ומה צריך להיות בתוך הכפולה, מספרי העמודים והמדורים קבועים באותו מקום.

גם המדורים וגם מספרי העמודים יהיו בשוליים, שיהיה קל לראות את מספר העמוד ולאתר את המדור בזמן הדפדוף.

 

סימנים מוסכמים

 

גריד 5

טקסט רץ מסומן באמצעות קוים רציפים, כאשר באים להראות שככל שהקו עבה יותר, משקל הפונט שיהיה בשימוש יהיה כבד יותר, וכן מראים את הרווח בין השורות. מראים רוחב טור, עומק טור, משקל פונט ורווח בין השורות.

 

גריד 6

ויז'ואל (תמונה או איור)

עיצוב אפשרי Layout – אחד ב-Grid הקיים

 

גריד 7

Layout שני לאותו Grid

 

גריד 8

צריך להזהר, כי אם הכפולה מוקדשת לנושא אחד, הויז'ואל בצורה הזו מנותק בין שני העמודים. לכן פלשנו גם לעמוד השני בעימוד הראשון כדי לקשור בין העמודים.

הכותרת ראשית בתחתית העמוד בתנאי שהפונט כבד וסן-סריפי עם גלישה.

בטקסט רץ אף פעם לא עושים רוחבי טור גדולים מדי כי עד שהעין של הקורא מגיעה לסוף השורה אפשר להתפגר והעין תלך לאיבוד.

בכותרות משנה אפשר להתפרש על שלושה טורים כי זה אסתטי ויפה והטקסט לא צפוף כמו טקסט רץ.

צריכה תמיד להיות עדיפות לויז'ואל צרוב על פני ויז'ואל עם רקע, שלא תורם כלום.

טקסט עולה על ויז'ואל כאשר הויז'ואל מוחלש נותן עומק, תחושה של עוד מישור. כשעולים על ויז'ואל, הטקסט צריך להיות קריא, בין אם זה החלשה ובין אם זה בצבע.